[mn_kkstar]

هزینه جراحی مینیسک زانو درسال ۱۴۰۳

هزینه جراحی مینیسک زانو در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ این سوالی است که قطعاً اکثر افرادی که می خواهند این عمل را انجام دهند بپرسند. چرا که هزینه های درمان افزایش چشم گیری داشتند. این موضوع پیش از هر چیز بیمار را نگران می کند که آیا از پس پرداخت این هزینه ها بر می آید یا خیر؟ در این مطلب قصد داریم درباره هزینه عمل مینیسک زانو و عوامل موثر بر آن صحبت کنیم. علاوه بر هزینه ها علل انجام این درمان را توسط دکتر حبیب رشادی، بهترین متخصص ارتوپدی در پونک تهران را بررسی خواهیم کرد.

آناتومی مینیسک زانو

پارگی مینیسک یکی از رایج ترین آسیب‌های وارد شده به مفصل زانو می‌باشد که در اثر پیچ خوردن یا خم شدن شدید مفصل زانو اتفاق می‌افتد. هرچقدر فشار و سرعت در هنگام بروز حادثه بیشتر باشد، میزان آسیب نیز بیشتر می‌شود. پس از آسیب و پارگی منیسک زانو در اغلب موارد با استراحت و انجام تمرینات فیزیوتراپی، می‌توان بهبود یافت. جراحی مینیسک زانو زمانی تجویز می شود که شدت آسیب بالا باشد.

هزینه‌ جراحی منیسک زانو


هزینه عمل مینیسک زانو به آیتم های مختلفی بستگی دارد. اگر مینیسک پاره شده باشد و یا فقط آسیب دیده باشد، نوع متد جراحی و تجهیزاتی که پزشک بکار می گیرد متفاوت خواهد بود. به طور کلی هزینه عمل جراحی مینیسک زانو  بدون بیمه عبارتند از:

نوع عملهزینه
عمل جراحی مینیسک زانو          ۱۰ میلیون الی ۳۰ میلیون
هزینه جراحی مینیسک زانو با لیزر۲۰ میلیون الی ۵۰ میلیون

هزینه عمل مینیسک زانو با بیمه تامین اجتماعی کمتر از این خواهد بود. چرا که درصدی از آن را بیمه به عنوان فرانشیز کسر می کند. بیمار تنها سهم خود را با توجه به بیمه خود پرداخت خواهد کرد. در صورتی که بیمه دیگری علاوه بر تامین اجتماعی داشته باشید، می توانید بخش دیگری از هزینه را کاهش دهید. فرانشیز پرداختی توسط بیمار برای بیمه تامین اجتماعی ممکن است چیزی حدود ۵۰۰ هزار تومان الی ۲ میلیون تومان باشد.

عوامل موثر بر هزینه جراحی مینیسک زانو


نوع جراحی

مفصل زانو دارای دو منیسک داخلی و جانبی می‌باشد. منیسک در واقع ساختارهای نرم فیبروغضروفی به حالت نیمه گرد می‌باشند که در بین استخوان ساق پا (درشت نی) و استخوان ران قرار گرفته اند و همانند یک ضربه گیر عمل می نمایند. پارگی حاد مینیسک زانو که در اثر ضربه ایجاد شده باشد با درد شدید، تورم در مفصل زانو و محدودیت در حرکت مشخص می‌شود. منیسک ممکن است با افزایش سن دچار سائیدگی شود و مشکلاتی مانند درد مزمن ایجاد نماید.
با توجه به شدت آسیب ممکن است جراحی ترمیم منیسک، برداشتن منیسک و یا تعویض توصیه شود. انتخاب روش جراحی با آزمایشات پیش از جراحی و تشخیص جراح انجام می‌شود. در هرکدام از روش های نامبرده شده ممکن است هزینه عمل جراحی مینیسک زانو متفاوت باشد.

هزینه تعویض و جراحی مینیسک زانو

زمانی که منیسک به دلیل مقدار پارگی، محل پارگی و یا برداشتن منیسک در طی جراحی‌های قبلی قابل ترمیم نباشد تنها گزینه درمانی تعویض منیسک می‌باشد، در این موارد هم می توان از منیسک اهدایی استفاده نمود و هم از منیسک‌های مصنوعی که عمدتاً در جراحات جزئی استفاده می‌شود.
هزینه‌های تعویض منیسک و استفاده از منیسک اهدایی و مصنوعی هر کدام مبالغ متفاوتی را در جراحی مینیسک زانو شامل می‌شود.

دستمزد جراح برای عمل مینیسک زانو

جراحی منیسک زانو معمولاً توسط جراح ارتوپد انجام می‌شود. هر جراح با توجه به تخصص و تجربه‌ی کاری خود ممکن است دستمزد متفاوتی داشته باشد و هزینه جراحی مینیسک زانو بر اساس مهارت و تجربه پزشک می تواند متفاوت باشد.

مشاوره رایگان با بهترین متخصص ارتوپدی در پونک تهران

انتخاب بیمارستان

بیمارستان‌های کشور ما به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. هزینه‌های بیمارستان خصوصی در برخی موارد تا چند برابر بیشتر از هزینه‌های بیمارستان دولتی می‌باشد بنابراین اگر به دنبال راهکاری برای جهت کاهش هزینه جراحی مینیسک زانو هستید، یک بیمارستان دولتی را انتخاب نمائید.

نوع بیمه‌های درمانی

جراحی منیسک زانو یک جراحی ضروری و در برخی مواقع اورژانسی می‌باشد. تمام بیمه‌های درمانی کشور ما درصدی از هزینه جراحی مینیسک زانو را پرداخت می نمایند. هزینه‌های درمان در شهرهای مختلف و حتی در مناطق مختلف یک شهر ممکن است تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر داشته باشند. بنابراین لازم است پیش از جراحی در مورد هزینه‌های جراحی اطلاعات دقیق را کسب نمائید.

هزینه جراحی مینیسک زانو

بیمه تکمیلی

در صورتی که بیمه تکمیلی دارید می‌توانید جهت جراحی به بیمارستان‌های خصوصی تحت قرارداد با بیمه تکمیلی خود مراجعه نمائید. در اکثر مواقع تقریباً تمامی هزینه جراحی مینیسک زانو توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شوند. اگر جهت جراحی منیسک زانو به بیمارستان دولتی مراجعه نموده‌اید می‌توانید مابه تفاوت هزینه‌هایی که بیمه‌ی درمانی شما پرداخت نکرده است را از بیمه‌ی تکمیلی دریافت نمائید.

✅بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تعویض مفصل زانو

هزینه‌های بیهوشی

جراحی مینیسک زانو معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود اما امکان انجام این جراحی با بی‌حسی موضعی نیز وجود دارد. بنابراین با توجه به انتخاب نوع بیهوشی هزینه جراحی مینیسک زانو شما ممکن است تغییرات اندکی داشته باشد.

هزینه بستری

جراحی مینیسک معمولاً احتیاج به ۱ الی ۲ روز بستری در بیمارستان دارد، در صورتی که به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای احتیاج به دوران بستری بیشتری داشته باشید هزینه‌های بستری پس از جراحی نیز به عنوان هزینه‌های جانبی در هزینه جراحی منیسک زانو باید لحاظ شود.

هزینه‌ی دوره‌های درمانی پس از جراحی مینیسک زانو

توصیه می شود پس از جراحی مینیسک جهت بهبود حرکت زانو، دوره‌های فیزیوتراپی زانو را دنبال نمائید، تعداد جلسات مورد نیاز فیزیوتراپی جزء هزینه‌هایی است که باید برای هزینه جراحی مینیسک زانو در نظر داشته باشد.

علت و درمان پارگی مینیسک زانو


در ویدئو زیر دکتر حبیب رشادی توضیحاتی درباره پارگی مینیسک زانو و راه های درمانی ارائه داده اند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشکلات و آسیب مینیسک زانو ویدئو زیر را مشاهده کنید.

تجربه عمل جراحی مینیسک زانو


رضایتمندی مراجعه کننده به کلینیک ارتوپدی سپنتا از عمل جراحی مینیسک زانو انجام شده توسط دکتر حبیب رشادی. در صورتی که قصد انجام جراحی منیسک زانو را دارید پیشنهاد می کنیم ویدئو مقابل را مشاهده بفرمایید.

سوالات متداول در مورد هزینه جراحی مینیسک زانو


سنجش تراکم استخوان

دکتر حبیب رشادی

جراح و متخصص استخوان و مفاصل عضو انجمن آسیب های ورزشی، جراحی زانو و آرتروسکوپی اروپا دوره های تکمیلی جراحی های تعویض مفصل زانو و آسیب های ورزشی از انگلستان دوره های تکمیلی جراحی بازسازی منیسک و رباط های صلیبی از اتریش

12 Responses
  1. سلام و عرض ادب
    مدتی پیش بر اثر تصادف مشکلاتی برای زانوی پای راستم بوجود آمده که با داروهای غضروف ساز تا مدتی راحتر شدم.
    اما برا بهبودی کامل شما را از طریق دوستان معرفی کردنند برای جراحی زانو…بفرمایید چطور جواب MRI را برایتان ارسال کنم تا نظر قطعی آن را بدانم.
    ممنون و سپاس از شما

  2. سلام من چندوقت پیش تصادف کردم زانو درد میکنه هراز گاهی در میره میخواستم بدونم،… m دادم چطوری میتونم براتون بفرستم جواب بهم بگید اگه احتیاج به عمل داره هماهنگ کنم بیام عمل کنم

  3. سلام وقت شما بخیر دکتر من مشکل پارگی رباط صلیبی و در کل داغون هست زانو بعد تحت حمایت بهزیستی هستم خواستم بدونم چقدر هزینه جراحی میشه ممنون

  4. سلام وقت شما بخیر دکتر من مشکل پارگی رباط صلیبی و در کل زانو به فنا رفته هستم خواستم بدونم که چون تحت حمایت بهزیستی هستم هزینه جراحی چقدر در میاد

  5. سلام
    حدود یک سال پیش زانوی راستم تو سالن ورزشی فوتسال پیچ خورد و مینیسکم آسیب دید با داروهایی مانند سلوکسیب و اونیفلکس و پمادهای مختلف وکمی استراحت خوب شد ولی بعداز دوسه ماه بازهم موقع بازی بازهم پیچ خورد بازهم دارو خوردم وخوب شد الان حدود ۳ هفته پیش مینیسک داخلیم آسیب دیده ولی درد و التهاب زانوم همچنان هست ودارم با عصا راه میرم ونمیتونم پام رو روی زمین فشار بدم.
    میتونم ام آر آیم رو خدمتتون ارسال کنم؟

  6. سلام دکتر خسته نباشید من یکسال پیش تصادف کردم تا یک هفته درد داشتم بعد یک هفته دردم کاهش یافت الان وقتی به پام فشار میاد درد میکنه دو سه روز پیش از یه جایی افتادم دردش بیشتر شده مینیکس پام امکان داره کامل پاره بشه؟ از یکسال پیش دکتر نرفتم الان بعد جراحی پام امکان بهبودی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *